1 minuutin luku

Sillan kokoushuoneesta kuuluu naururemakka

Sillan kokoushuoneesta kuuluu naururemakka

Huhtikuussa 2018 Sillassa saavutettiin asiakastyytyväisyydessä arvosanaksi täysi 10. Sillan asiakastyytyväisyyttä mitataan kuukausitasolla, ja tyytyväisyysarvosana kieppuu kiitettävänä kuukaudesta toiseen. Siinä on oltava jokin taika, että tällaisiin tuloksiin päästään. Vai onko sittenkään?

 

Sillassa koulutetaan sisäisesti henkilökuntaa ympäri vuoden

Palkanlaskennassa, järjestelmissä ja toimintatavoissa tapahtuu koko ajan muutoksia sekä kehitystä. Lisäksi lainsäätäjä antaa oman panoksensa tuomalla vuosittain useampia uusia asetuksia ja lakeja voimaan. Ainut tapa pystyä varmistamaan Sillan henkilökunnan ajantasainen asiantuntemus, on aktiivinen ote muutosten hallintaan.

Sillassa on luotu järjestelmäosaamisen tueksi koulutuspolkuja, joista tarkempaan tarkasteluun otamme Mepco palkka- ja HR-järjestelmän. Mepco-koulutuspolkuun osallistuvat Sillassa niin palkka- kuin järjestelmäasiantuntijatkin. Vasta-alkajat pääsevät aloittamaan peruskoulutuksesta ja matkan varrella voi hypätä mukaan oman osaamis- ja käyttäjätason mukaan. Sisäisen koulutuksen lisäksi toteutetaan opastusta myös järjestelmätoimittaja Accountorin kanssa yhteistyössä.

 

Mepco-päivän aikana korostui siltalaisten me-henki

Toinen perehdyttämistapa, jossa jaetaan niin kokemuksia kuin uutta tietoa järjestelmäasiantuntijoille, on Sillan sisäinen Mepco-foorumi. Foorumi kokoontuu kahdesta kolmeen kertaa vuodessa, ja mukana on henkilökuntaa kaikista Sillan toimipisteistä.

 

 Mepco-foorumiin osallistujia Silta Oy:sta

Päivän kestävässä foorumissa nähdään Mepco-käyttäjiä kasvotusten. 

 

Päivän kestävässä foorumissa nähdään Mepco-käyttäjiä kasvotusten, niin tuttuja kuin ihan uusia siltalaisiakin. Tärkeä osa päivää onkin tutustua ja oppia tuntemaan ihmisiä kuin myös heidän toimintatapojaan. Kun tuntee hyvin ihmiset, se helpottaa jokapäiväistä kanssakäymistä sekä alentaa kynnystä kysyä kysymyksiä.

Mepco-päivää johdattelevat eteenpäin järjestelmän läpikotaisin tuntevat asiantuntijamme, System Managerit Katri Mero-Väisänen ja Sanna Åström. Näiden supernaisten luotsaamina käydään läpi Mepco-järjestelmän uusia ominaisuuksia sekä jaetaan parhaita esiin nousseita käytäntöjä ja kokemuksia. Kiireen keskellä on enemmän kuin toivottavaa, että tuodaan muiden kuultavaksi arjen onnistumisia.

Parasta näissä Mepco-foorumeissa on vapautunut ilmapiiri ihmisten kesken. On hienoa huomata, että töissä voi olla hauskaa. Juuri tuosta viereisestä kokoushuoneesta kävivät meille huomauttamassa, että voisimmeko vähän hiljempaa nauraa. Mutta onhan se varmaan asiakkaan hyvä huomata, että porukan kesken on hyvä huumorintaju ja että meillä viihdytään, kertoo Katri Mero-Väisänen päivän tunnelmasta.

Mepco-foorumissa käydään läpi niitä hankalampiakin kohdattuja tapauksia ja niiden ratkaisuja. Kun jatkuvasti tehdään asioita, niin joskus osutaan harhaan. Mutta rohkeutta siltalaisilta ei puutu, vaan aina ryhdytään toteuttamaan ja toimimaan.  Virheet voivat olla myös erinomainen tapa oppia asioita. Ja mikä olisikaan parempi paikka kuin tällainen foorumi, jakaa tietoa siitä, miten asiat on parhaiten tehtävissä ja mitä ei ainakaan kannata kokeilla.

Mepco-päivän aikana korostui siltalaisten me-henki. Kun kohdataan vaikeita tilanteita, ne selvitetään yhdessä. Kaikki otetaan vastuuta tekemisistä ja hoidetaan homma yhdessä maaliin. Hienoa huomata, kuinka yrityksen ydinarvoihin nostettu vastuullisuus oikeasti toteutuu arjessa, kertoo Sanna Åström.

 Sillan toiminta perustuu ydinarvoihin, joita ovat: työnilo, vastuullisuus, luottamus, uteliaisuus ja talentti. Lue lisää arvoistamme. 

 

Sanna Åström ja Katri Mero-Väisänen Silta Oy

System Managerimme Katri Mero-Väisänen ja Sanna Åström